På bättringsvägen

Idag har jag ridit igen! Har inte längre så ont men musklerna i ländryggen känns lite trötta. Red iallafall passet för Maritha idag och det gick ganska bra, kunde inte riktigt sitta tillbaka som jag brukar men kunde använda kroppen hyfsat iallafall. Lego var lite sned och ville väldigt gärna skjuta ut höger bog och inte ta jämnt stöd på båda tyglarna så vi fick jobba lite med det och han blev lite sur ett par gånger på min högerskänkel och skuttade iväg och kickade mot den. Men han gav sig sen och det blev bättre efterhand. Fick ta några fler pauser än vanligt för att vara lite snäll mot min rygg. På slutet kändes han ganska fin! Om vi kan få några pass nu där jag kan komma åt honom lite och få honom lite mer mellan hjälperna och ett snäpp till lösgjord så kan det nog gå hyfsat i Falsterbo ändå. Högerbytet funkar ganska bra nu, oftast rent och på hjälpen. I vänster måste jag korta upp honom rätt så mycket och just nu tar jag hjälp av spöt för att få med vänster bak, han blir lite jämfota då men han får iallafall med sig alla benen samtidigt. Öppnorna är ganska bra, slutorna också när jag får honom på båda tyglarna. Imorgon får han ridas ut så tar vi ett pass i ridhuset på tisdag igen!

Lämna en kommentar